χωρίς άλλη αναβολή

Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

40 ~ Ντίτερ Λάιζεγκανγκ: τα περισσότερα θα γίνουν κι εν τη απουσία μου

Ειρηνικό τελείως καθημερινό πρωινό

Σήμερα το πρωί, Σάββατο, στις έντεκα του Απρίλη
Όπως κάθε πρωί ανάμεσα Μάρτη κι Οκτώβρη, μία παρέα
Πουλιά που κελαηδούσαν, με απόσπασε
Απ' τη δουλειά μου

Ολόκληρη τη νύχτα ήμουν απασχολημένος
Γράφοντας, ξεφυλλίζοντας (τελείως ξεχασμένος, τελείως στο
Γραπτό μου βυθισμένος) την εργασία μου για το
«Τέλος της μοναξιάς»

Τώρα, πέντε η ώρα και τριάντα, με το θόρυβο
Του πρώτου τραμ, αναλογίζομαι το
Αληθινό ξανά: τον εαυτό μου, καθώς κάθεται εδώ
Με πονεμένη πλάτη και στεγνό από το κάπνισμα λαιμό

Τα βιβλία, οι πολυδιαβασμένες τους σελίδες (πάντα
Κάπως εμφαντικές σημειώσεις στο περιθώριο)
Ρολόϊ ασημένιο, ένας χαρτοκόπτης από αλάβαστρο

Όπως κάθε πρωί, θ' αδειάσω το
Τασάκι αμέσως, θα περπατήσω στα σκοτεινά δωμάτια
Ίσως για λίγο
Απ' το παράθυρο θα ατενίσω τις ακόμα ήσυχες οδούς

Μέχρι επάνω στην κατοικία, όπου μένει ο αδελφός μου
Θα ξαπλώσω, σχεδόν κρυφά
Για λίγο στο κρεβάτι της γυναίκας μου
Θ' αφουγκραστώ τον ύπνο της και

θα παραδεχτώ (χωρίς πικρία, βεβαίως), ότι τα περισσότερα
Θα γίνουν κι εν τη απουσία μου
Μετά θα ρίξω τελικά
Μια τελευταία ματιά στα πυκνογραμμένα φύλλα

Με το επίμονο αίσθημα, πως έχω κάνει κάτι
Κάτι καλό, χρήσιμο
Και, όπως πάντα, θ' απωθήσω τα ερωτηματικά
«Γιατί;» και «Για ποιον;»

(11-4-1970)

μτφ: Αντώνης Τριφύλλης

Relikte

Ένα βιβλίο, που είναι δικό μου
Με μία αφιέρωση του Άλμπερτ Σβάϊτσερ
Ένας δίσκος

It's the talk of the town
Γρατζουνισμένος
78 στροφών

Ένα δωμάτιο, που μου επιτρέπει
Να θυμούμαι
Ότι ζωγράφισα ένα μουστάκι στον

Κόνραντ Αντενάουερ
Μία ουλή, απ' την οποία μπορώ να κρατηθώ
Όταν υπάρχει ζήτημα

Ν' αναπαυθώ
Λίγες φωτογραφίες, όπου χαμογελάω
Γιατί το ζήτησε ο πατέρας μου

Το σώμα σου, που μου
Προκαλεί τόσο οίκτο
Ανάμεσα σ' όλα τα νεκρά σκουπίδια

(1973)

μτφ: Αντώνης Τριφύλλης

Συνάντηση

Ο αδελφός σου στον άλλο συρμό
Μπορείς να τον δεις να κοιτάζει
Στο τζάμι

Μια στιγμή μοναχά
Τόσο λίγο για μια λέξη φιλίας

μτφ: Αντώνης Τριφύλλης

Οι ωραιότερες λέξεις

Για σένα
Συλλέγω τις
Ωραιότερες λέξεις και
Τις βάζω
Κάτω απ' το μαξιλάρι σου

Όμως το πρωίμιλάς
Για
Άσχημα όνειρα

μτφ: Αντώνης Τριφύλλης


Dieter Leisegang (1942-1973)
Στις 21 Μαρτίου, πρωί πρωί, στο Όφενμπαχ,
με αυτοπυροβολισμό.




- Τα δύο πρώτα ποιήματα είναι από την ανθολογία του Αντώνη Τριφύλλη
"σύγχρονη γερμανόφωνη ποίηση"
- (επιμέλεια: Αλέξης Ζήρας)

εκδ.Γαβριηλίδης / Πλέθρον, 1983
- Το τρίτο και το τέταρτο ποίημα είναι από το περιοδικό η λέξη, τχ.40 / Δε-
κέμβριος 1984

- φωτογραφία: de.wikipedia.org -

από Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ.. _Permalink ---> 8.3.10

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

<< Home