χωρίς άλλη αναβολή

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

41 ~ Χοσέ Ασουνθιόν Σίλβα: Ψάξε με στο βασίλειο των μνημάτων

Το κακό του αιώνα

Ο πελάτης
Γιατρέ μου, μια αποθάρρυνση της ζωής
που βαθιά μου γεννιέται και ριζώνει,
του αιώνα το κακό, κακό του Βέρθερου,
του Ρόλια, του Μανφρέδου, του Λεοπάρντι.
Μια κούραση απ' το κάθε τι, μια απόλυτη
του ανθρώπου περιφρόνηση, μια ατέρμονη
άρνηση του σκοπού της ύπαρξης,
του δασκάλου μου Σοπενxάουερ άξια'
μια διάθεση κακή που μεγαλώνει
με το βασανιστήριο της ανάλυσης...
... ...

μτφ: Ηλίας Ματθαίου

Στεναγμός

Αν στις αναμνήσεις σου δείς κάποτε
μεσ' στην αχλύ του παρελθόντος
να ξεπετάγεται η θλιβερή μου θύμηση
μισοσβησμένη πια απ' τον χρόνο,
συλλογίσου πως ήσουν πάντα λαχτάρα μου
και αν η μνήμη μιας αγάπης τόσο θείας
συγκινήσει την καρδιά σου' σκεπάσει με
σύννεφα τον ουρανό σου,
γεμίσει με δάκρυα τα γαλάζια σου μάτια'
ω! μη με ψάξεις εδώ στη γη
που έζησα, που πάσxισα
αλλά στο βασίλειο των μνημάτων
που βρίσκεις γαλήνη και ανάπαυση!

2 Ιουνίου 1881

μτφ: Ιωάννα Μοάτσου-Στρατηγοπούλου


José Asunción Silva (1865-1896)
Στις 23 Μαΐου, στο σπίτι του, στη Μπογκοτά,
με αυτοπυροβολισμό. Πνιγμένος στα χρέη και
καταβεβλημένος από τον θάνατο της αδελφής του
και την απώλεια του συνόλου του έργου του,
εξ αιτίας ναυαγίου.


Image and video hosting by TinyPic

- Το ποίημα "Το κακό του αιώνα" είναι από την ανθολογία
του Ηλία Ματθαίου
"Ποίηση Ισπανόφωνης Αμερικής"
εκδ. Γνώση, 1987

- φωτογραφία: antologiacriticadelapoesiacolombiana.com -

από Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ.. _Permalink ---> 29.3.10

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

<< Home