χωρίς άλλη αναβολή

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

53 ~ Πέτια Ντουμπάροβα: θα επιστρέψω μέχρι το πρωί

Με τη βροχή

Από τις σπασμένες φλέβες του ουρανού
χύνεται νευρική και κρύα,
με κοιτάζει, με καρφώνει με το βλέμμα της,
με ψυχρές γλώσσες γλείφει το πρόσωπό μου.

Μια μαζεύεται σε λιμνούλα μπροστά στα πόδια μου
τρέμοντας σαν γατάκι από νερό,
μια λευκό ηλεκτρικό αστέρι
μέσα της καθρεφτίζεται σαν λουλούδι.

Αφουγκράζομαι και ακούω πάνω μου
με στάλες μαύρες σαν βυσσινάδα
να χτυπάει τον τσιμεντόλιθο
και κάτι να λέει κουδουνίζοντας.

Μεσ' στη νύχτα είμαι μόνη στο σκοτάδι,
αλλά τίποτα δεν μου προκαλεί μοναξιά,
γιατί είναι τέχνη κάτω απ' τη βροχή
να μπορείς να μιλάς με το νερό.
(1978)

μτφ: Γιάννα Δημητρόβα


Ω, στο σπίτι θα επιστρέψω

Ω, στο σπίτι θα επιστρέψω μέχρι το πρωί
πάρα πολύ κουρασμένη, μα χαρούμενη
έχοντας πάρει το πιο πολύτιμο δώρο.
Εγώ τη δική μου παρουσία στα ψάρια,
στα δελφίνια και τα μύδια και τα πουλιά
χαρίζω για μια μόνο νύχτα
κι αυτά θα μου προσφέρουν τη δική τους - ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

μτφ: Γιάννα Δημητρόβα


Петя Стойкова Дубарова (1962-1979)
Στις 4 Δεκεμβρίου, στο σπίτι της στο Μπουργκάς, με υπνωτικά χάπια. Πολλές ήταν οι φήμες που ακολούθησαν την αυτοκτονία της νεαρότατης ποιήτριας. Mία εκδοχή που κυκλοφορεί μέχρι και σήμερα είναι πως αποφάσισε να βάλει τέρμα στη ζωή της μετά από δόλια καταγγελία κομσομόλων.




(φωτ: kulturni-novini.info)

από Κατερίνα Στρατηγοπούλου-Μ.. _Permalink ---> 8.12.10

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

<< Home